یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رئيس اتحاديه صنف فناوران رايانه تهران خبر داد

اقدام غيرقانوني پست و دفاتر پيشخوان در جمع‌آوري اظهارنامه‌هاي مالياتي

اينترنت

شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰


رئيس اتحاديه صنف فناوران رايانه تهران گفت: شرکت پست و دفاتر پيشخوان سال گذشته با نفوذي که در دولت داشتند مانع همکاري کافي‌نت‌ها با سازمان امور مالياتي شدند اما امسال دنبال جلوگيري از اين رفتار غيرقانوني هستيم.

وايمکس نيوز - سيدمهدي ميرمهدي ، با انتقاد از ورود غيرقانوني شرکت پست و دفاتر پيشخوان دولت در اجراي طرح تکميل الکترونيکي اظهارنامه‌هاي مالياتي، اظهار کرد: اين بخش‌ها سال گذشته وارد مذاکره با سازمان امور مالياتي شدند و علي‌رغم تلاش‌هاي گسترده‌اي که براي رونق فعاليت‌هاي بخش خصوصي شده بود اما نهايتا پاي اين دو نهاد به موضوع تکميل فرم‌هاي اظهارنامه مالياتي باز شد.

وي عنوان کرد: طبق قانون اين بخش‌ها با توجه به اينکه پروانه کسب‌وکار از اتحاديه‌ها ندارند نبايد در امور واگذار شده به بخش خصوصي دخالت کنند. دولت هميشه از بخش خصوصي سخن مي‌گويد اما پاي کار که مي‌رسد از دولت حمايت مي‌کند.

او با اشاره به وضعيت اسف‌بار کافي‌نت‌ها گفت: اين بخش در اتحاديه ما تعريف شده اما با توجه به اينکه امروزه خطوط پرسرعت اينترنت در اغلب منازل يافت مي‌شود يا مردم با استفاده از گوشي‌هاي هوشمندشان به تعامل با اينترنت مي‌پردازند، منابع درآمدي اين بخش از صنف قطع شده است.

رئيس اتحاديه صنف فناوران رايانه تهران خاطر نشان کرد: بخاطر همين موضوع دنبال تعامل با سازمان امور مالياتي بوديم تا حداقل شرايطي فراهم شود در زمان ارائه اظهارنامه‌هاي مالياتي، کافي‌نت‌هاي داراي پروانه از اتحاديه در مراکز در نظر گرفته شده توسط سازمان ماليات مستقر شوند و درخواست‌هاي موديان مالياتي را پيگيري کنند.

ميرمهدي ابراز کرد: با چنين کاري، اجازه کسب درآمد حداقل در يک ماه از سال به اين واحدها داده مي‌شد اما پست و دفاتر پيشخوان با نفوذي که در دولت دارند اجازه اين کار را ندادند. سال گذشته از حدود 500 کافي‌نت موجود در سطح تهران، نتوانستند يک ريال از اين موقعيت استفاده کنند.

وي با ابراز اميدواري نسبت به تغيير رئيس سازمان مالياتي خاطر نشان کرد: از سال گذشته مذاکرات‌مان را با اين سازمان براي محول کردن امور مربوط به اظهارنامه‌ها آغاز کرديم و با رويکرد مثبتي که ايشان دارند، اميدواريم امسال زمينه سوءاستفاده و رفتارهاي غيرقانوني برچيده و روش تکميل اظهارنامه‌هاي مالياتي با IPهاي مشخص واحدهاي صنفي، ساماندهي شود.

او تصريح کرد: کافي‌نت‌ها جزو واحدهاي خدماتي هستند که بايد طبق قانون به دولت ماليات پرداخت کنند اما زمانيکه بحث همکاري آنها با دولت پيش کشيده مي‌شود، در حق شان اجحاف مي‌شود.

رئيس اتحاديه صنف فناوران رايانه با بيان اينکه اگر سازمان مالياتي با حضور صنف به جمع‌اوري اظهارنامه‌هاي موديان مالياتي بپردازد امکان استقرار تا 10 واحد صنفي (کافي‌نت) را در مراکز مالياتي داريم، ابراز کرد: در اين صورت مردم مي‌توانند با خيال راحت مدارک‌شان را به مسئولان صنفي تحويل دهند و از پر شدن فرم‌ها خيال شان راحت باشد.

وي گفت: دنبال اين هستيم تا کارهاي اين بخش را 100 درصد دست بگيريم و مجددا شاهد حضور پست و دفاتر پيشخوان در اين بخش نباشيم. پست و پيشخوان طبق قانون مسئول يکسري امور مشخص هستند و طبق قانون حق داشتن يا راه‌اندازي کافي‌نت ندارند.

 

منبع : تسنيم

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو